Тревожный пост оставил в своем блоге журналист Михаил Жуховицкий:
«Китайцы сворачивают бизнес в России. Быстро пустеют основные перевалочные точки: рынок «Москва» в Люблино и «Садовод». Это при том, что китайцы привыкли работать и выживать даже при минимальной марже, всегда брали объёмом торговли. Статья в новых известиях.
Китай экспортировал 536 000 тонн необработанного алюминия в мае, что на 7,6% больше по сравнению с предыдущим месяцем и на 11,7% больше по сравнению с маем 2018 года, в то время как годовые поставки выросли на 12,4%. Производство алюминия в Китае выросло на 2,4% в мае до 2,98 млн тонн по сравнению с годом ранее, свидетельствуют данные Национального бюро статистики (НБС). Это на 2,1% больше, чем 2,92 млн тонн в апреле. Цена алюминия (LME cash) составила в среднем$ 1776/т в мае и$ 1840/т за первые пять месяцев 2019 года (январь-май).
Перевод в 2 словах: экспорт из Китая продолжит рост, т к у них низкий спрос на автомобили и общее замедление экономического развития. Цена на алюминий продолжит падать
CHINA’S ALUMINIUM EXPORTS CONTINUE TO RISE High, rising production, slowing demand and ongoing record high export levels are the main characteristics of China’s aluminium market this year. “Over production will be the trend going forward and will have the negative impact on aluminium prices. The economy is slowing down, demand is not strong,” said analyst Helen Lau of Argonaut Securities. Analysts at BMO Capital Markets estimate that Chinese aluminium demand growth last year was anaemic by historical standards, reaching just 1.1 % growth.
BMO pinpoints three bear drivers that have combined to depress aluminium usage in China – low levels of State Grid power transmission investment, a fall in construction completions and a weak automotive sector.
Given that China has long been the engine of global aluminium usage growth, last year’s tepid performance dragged global usage growth down to 2.6 %, the slowest since the Financial Crisis, according to BMO.
Chinese manufacturers saw orders for automotive extrusions in aluminium decline in May, according to an SMM survey, likely due to upcoming new vehicle emission standards that deterred automakers from producing while they clear inventories of models under old standards. The China VI emission standards for light- and heavy-duty vehicles are set to kick in across some regions from July 1.
As part of efforts to combat pollution, the Chinese government will require all light vehicles to adhere to tougher “China VI” emission standards by July 2020. In face of increasingly heavier environmental pressure, the new standards will go into effect in July 2019 in certain prominent areas such as Beijing, Shenzhen and Shanghai.
Continued weakness in auto sales also weighed on demand for aluminium automotive extrusions. Sales and production of vehicles in China continued to decline year on year since the second half of 2018, and failed to recover this year. Producers were pessimistic about demand in June. Lower orders for aluminium automotive extrusions in June will affect the average operating rate across industrial aluminium extrusion producers, according to SMM. China’s automobile sales will reach around 28.1 million units this year, unchanged from 2018 levels, state news agency Xinhua reported.
The secondary aluminium market has already taken a hit from sluggish auto sales. Data from the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) showed that auto sales in China in January-April declined 12.1% from a year ago.
The price of bauxite imported into China will continue rising gradually over the next 5-10 years on stronger domestic demand, chief executive officer of Metro Mining Simon Finnis told Fastmarkets at the Alumina & Bauxite Conference held in Zhengzhou between May 16-17.
Внимание! Уважаемые посетители сайта mfd.ru, предупреждаем вас о следующем: ПАО Московская Биржа (далее – Биржа) является источником и обладателем всей или части указанной на настоящей странице Биржевой информации. Вы не имеете права без письменного согласия Биржи осуществлять дальнейшее распространение или предоставление Биржевой информации третьим лицам в любом виде и любыми средствами, её трансляцию, демонстрацию или предоставление доступа к такой информации, а также её использование в игровых, учебных и иных системах, предусматривающих предоставление и/или распространение Биржевой информации. Вы также не имеете права без письменного согласия Биржи использовать Биржевую информацию для создания Модифицированной информации предназначенной для дальнейшего предоставления третьим лицам или публичного распространения. Кроме того, вы не имеете права без письменного согласия Биржи использовать Биржевую информацию в своих Non-display системах.